Thursday, April 14, 2011

Aku Kaya!!!

Bismillahirrahmanirrahim…

Excited tengok tajuk? Saja nak buat gempak. Sekarang tengah dalam opis. Kepala dah pening-pening, sakit perut, lambatnya hari ni berlalu. Tak boleh nak menghadap coding dan PDF dah hari ni. Tengok coding tu macam tengok tulisan alien je(macam tau je tulisan alien macam mana kan) Tengok PDF dah dekat beratus dah. Tak mampu tengok PDF lagi. Kenapa PDF banyak sangat?

Sebab aku kena edit system yang generate PDF. Jadi setiap kali edit coding dan run maka akan keluar la satu PDF. Kalau berapa banyak coding aku edit, sebanyak tu la jugak PDF akan keluar. Masuk folder yang penuh dengan PDF nak delete, ternampak pula itinerary yang juga berbentuk PDF. Jadi Excited pulak nak cerita pasal ni.

Bukan kaya pun. Tapi macam kaya. Kenapa? Sebab banyak betul tiket tahun ni. Sampai ada sembilan tiket flight dalam tangan. Empat tiket dah guna. Ada lima tiket lagi tunggu untuk diguna. Hari tu pergi Penang, naik flight. Sebab tiket sangat murah. JB-KL RM15. Murahkan? Naik bas RM31.20. Separuh harga je.

Aku dengan semangatnya sudah membeli tiket balik pada 17 dan 18 Jun. JB-KL-Labuan. Dan Labuan-KL pada 10 September 2011. Yelah..Sangat lama tak balik. Cuti sem lalu pun tak balik. Setia menemankan bumi UTM ni. Jadi excitedla nak balik. Beli tiket awal. Bila dapat je tiket, keluar berita dikehendaki mengambil short sem. Waktu tu kata wajib tapi kemudian ada kisah lain berlaku. Jadi keputusan sama ada wajib atau tak wajib tak keluar lagi. Jadi sabar jak lah. Macam lah harga tiket tu sentiasa murah macam tu jak.

Aku dah cek tiket dah. Memang akan dapat tiket murah lagi RM0.01 Firefly. Tambah tax RM 29.00. Ok la tu JB-KK harga sama dengan tiket bas JB-KL. Lepastu keluar short sem tak wajib. Tapi untuk memudahkan aku ambil juga short sem atas banyak sebab yang dah difikir baik dan buruknya. Maka belilah lagi dua tiket 25 Jun Labuan-KL dan JB-KK 17 Jun sebab aku nak balik juga 18 Jun tu. Jadi akan ponteng seminggu semasa short sem sebab nak balik Labuan. Tapi terlepas satu tiket murah. Bukan rezeki.

Tapi mengikut keadaan sekarang, belum confirm lagi la. Kemungkinan akan tambah satu tiket lagi atau kena tukar tiket sebab dengar khabar short sem tamat 22 Julai. Tiket aku 17 Julai. Huhuhu..Kalau ikut takwim short sem habis 15 Julai. Tapi harap-harapla tak betul. Semoga dipermudahkan urusan.

Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Sebab ambil short sem aku dapat satu tawaran yang paling tak disangka-sangka. Rezeki Allah ada dimana-mana. Selagi mana kita yakin dengan janji Allah, selagi itu kita dapat hikmah disebalik kejadian=).

Ni la koleksi tiket tahun 2011. Sempat buat screenshot…









3 comments:

  1. Tau tak pa..x penah aku ada tiket sebanyak ni. lama sangat dah aku tak balik. ambik, tahun ni dua kali aku balik..haha..berita best lagi aku x ponteng. aku balik dengan belas kasihan dan ehsan Dr Shah yang sanggup atur crash course tak kena tarikh aku balik. aku boleh balik dengan senang hati....

    ReplyDelete
  2. aku pn nk jugk la melancong cm ko...dulu ak kt sana xbyk tiket murah...skrg ada firefly lg la byk murah!

    ReplyDelete