Wednesday, December 21, 2011

Lepas ni nak buat apa? Kerja? Master? PHD?

Bismillahirrahmannirrahim...

Bila tengok tajuk dah tahu nak cakap apa kan? Sebagai pelajar sem akhir, saya mula berfikir tentang masa depan. Nak kerja? Kerja kat mana? Kerja apa? Mampu ke nak kerja?
Nak Sambung belajar? Master? Macam dah tak sanggup nak sambung belajar. Bukan Tak mahu belajar tapi rasa macam tak mampu dah. PHD? Sekarang ni tak layak nak dapat peluang fast track melainkan ada rezeki Allah yang paling tak disangka. Surat tawaran salah hantar ke. hehe..

Kenapa buat entri pasal ni? Sebenarnya nak berkongsi apa yang saya dapat semasa kuliah aqidah minggu lalu. Saja nak bawa pembaca sama-sama berfikir. Kata ustaz:

"Kalau kita habiskan masa kita belajar kejar nak jadi Dr ke profesor ke sebab nak dapatkan nikmat dunia, semua tu tak ada nilainya disisi Allah. Tapi kalau kita kejar semua tu untuk martabatkan agama Allah, itulah yang dinilai oleh Allah"

Kan? dapat tak apa yang cuba saya kongsikan. Jom koreksi balik diri kita. Selama ni kita belajar kenapa? Lepas ni kita sambung belajar ke, sambung kerja ke sebab apa? Semoga apa yang kita buat ni punya nilai disisi Allah.

small note: PSM mula bercahaya sikit. Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment