Tuesday, December 6, 2011

Mencari Makna Sebuah Kehidupan

Bismillahirrahmanirrahim.....

People change..Berubah ke arah kebaikan.. setiap detik pasti ada hati yang ingin berubah, berubah mencari makna sebuah kehidupan. But how? How to change? Hidup ni macam puzzle..perlu disusun berhati-hati, kekadang ada yang hilang, tercicir entah dimana-mana. Hidup ni macam rubix cube, susah untuk diselesaikan, tapi penghujungnya pasti ada jawapan..biarlah analogi mana yang diumpamakan, jawapan tetap satu..Return to Allah...Back to the basic, kembali pada fitrah kehidupan, fitrah kejadian seorang insan..

Hidup kita punya MATLAMAT..Jangan difikirkan kenapa semua ini terjadi, tindakan lanjut penentu matlamat, dan MATLAMAT MESTI JELAS.

Bila terlupa, ada sahabat mengingatkan, bila keseorangan ada sahabat menemani, bila terluka, ada sahabat datang merawat, bila gembira, ada sahabat turut sama tersenyum, bila bersedih ada sahabat menangis bersama...Sahabat bukan kawan yang meninggalkan dikala susah, hadir disaat ketawa, tapi sahabat ialah teman berduka, teman gembira, temah ketika susah, teman ketika senang, teman yang yang sanggup menegur walaupun amat pahit untuk diterima...

tribute to sahabat dari hati seorang sahabat...


No comments:

Post a Comment