Friday, January 6, 2012

Lagi berita PSM

Bismillahirrahmanirrahim....

PSM lagi. Mesti tau kan apa itu PSM. Dekat sesetengah IPT lain dorang panggil FYP. Projek Sarjana Muda ataupun Final Year Project. Keduaa-duanya benda yang sama. Selagi tak jilid PSM tu selagi tula cerita ni akan sentiasa menghiasi blog ni. Normal la benda tu kan.

Pagi tadi, konon-kononya nak study dek kerana dah beberapa hari terkandas(bukan terkandas apa pun cuma x study je). Biasala, sebelum study cari mood dulu. Buka facebook. Sekali lagi benda yang tak normal kita jadikan normal. Jadikan rutin. Sehari tak buka facebook tak sah. Tapi sekarang memang keperluan. Semua benda(walaupun x semua) disampaikan melalui FB. Tengah-tengah tengok-tengok apa yang ada, keluar satu notification dekat grup kelas...Dup dap dup dap...

Kenapalah dalam perut ni rasa macam ada rama-rama tengeh terbang(sangat tipu macam la pernah rasa rama-rama masuk perut). "PSM-2-presentation-schedule-for-group-2-and-group-1(major correction)-already-posted" Patutla cuak sangat. Kan? Kalu tak buka FB mana tau benda ni dah keluar. Kenapa cuak sangat? sebab nama saya ada dalam group 2 major correction. Siapa suruh hari tu present tak siap. Kan dah kena present balik.

Sebenarnya sistem itu masih tidak siap. Tapi mungkin dah nampak cahaya harapan sikit-sikit daripada first presentation hari tu yang langsung kelam gelap terus. Tapi agak cuak disitu kerana satu gorup dengan ayien. Sebab kami buat benda yang sama. Nanti examiner tanya apa yang beza ? Nak jawap apa?

"....hurm..saya buat daun buah, dia buat daun bunga..."

Boleh ke jawab macam tu?

"..Output kami memang la sama. tapi coding stucture mana sama..tak percaya? Nak tengok ke?.."

Ke jawab macam ni?

"...Kami kan research based. Bukan buat fully system..memang la kita pilih the best method yang kita jumpa kan. Dah benda tu sama, maka samala..."

Tak kisahlah macam-macam man pun. Satu je saya nak en Dr. Lepaskanlah saya kali ni. Bukan apa, saya nak grad on time je. Tu je..Please en Dr. examiner.

Apa-apapun...semoga dipermudahkan segala urusan. Kepada sahabat-sahabat yang membaca cerita ini..doa-doakanlah saya supaya dapat siap PSM, dapat present dengan baik dan dapat grad sem ni. ok? Sesungguhnya doa dalam senyap seorang teman kepada temannya insyaAllah akan dimakbulkan. Amin...

small note: Hari ni submit draft report untuk presentation. En dr, sekali lagi. Report tu saya print petang semalam. dan malam tadi saya berjaya tambah sesuatu dalam sistem saya. Jadi tak sempat tambah dalam report. Jadi janganlah tanya kenapa tak ada dalam report...huhu

3 comments:

  1. Kak Lin (^0^)/..semoga dipermudahkan oleh Allah...ameen..
    InsyaAllah, Kak Lin Boleh..!!!!

    ReplyDelete
  2. saya baru tau apa tu PSM.. haha...
    apapun, semoga berjaya..!!

    moga urusanmu dipermudahkanNya. :p

    ReplyDelete
  3. >>kak V
    terima kasih(^^,)..semoga dipermudahkan urusan jugak..

    >>Amani
    Haha..ingatkan tau..tapi selama ku ckp dgn ko aku guna fyp plak kan..

    ReplyDelete