Tuesday, December 7, 2010

Selamat Tahun Baru 1432 H

Bismillahirrahmanirrahim...




Di kesempatan ini aku mengucapkan Selamat Tahun Baru, Salam Maal Hijrah buat semua. Semoga tahun ini lebih baik dari tahun lepas. Mesti ramai yang dah buat azam baru. macam mana dengan azam tahun lalu? dah terlaksana? separuh terlaksana? sedikit terlaksana? atau tak terlaksana?

Seawal usia tahun baru ini banyak benda yang telah aku dapat. Menyambut pengakhiran tahun lepas dah permulaan tahun ini bersama sahabat-sahabat yang aku sayangi.

Di pagi tahun baru ini juga aku telah diuji bersama sahabatku Saidatul. Alhamdulillah, itu rezeki Allah buat kami seperti kata Intan. Semoga menjadi pengahapus dosa-dosa lalu sebelum meneruskan kehidupan yang bakal mendatang...Semoga cepat sembuh...

Kerana itu juga aku merasa manisnya ukhuwah.. aku merasa kasih dan sayang sahabat-sahabat.. Syukur ya Allah kerana memberi aku sahabat-sahabat ini.



Doaku semoga tautan ini berkekalan tiada akhirnya..semoga tahun ini baik2 sahaja..semoga tahun ini lebih baik dari tahun lepas.. semoga sahabatku cepat sembuh..


"Ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihiMu, bertemu untuk mematuhi perintahMu, bersatu memikul beban dakwahMu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatMu, maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya. kekalkanlah kemesraan antara hati-hati ini akan jalanNya(yang sebenar). Penuhkanlah (piala) hati ini dengan cahaya RabbaniMu yang tidak kunjung malap. Lapangkanlahhati-hati ini dengan limpahan iman/keyakinan dan keindahan tawakkal kepadaMu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma'rifat(pengetahuan sebenar) tentangMu. (Jika Engkau mentakdirkan mati) maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agamaMu. engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong.. Ya Allah perkenankanlah..."


2 comments: