Thursday, February 2, 2012

PSM: Penghargaan buat mereka

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah..syukur sangat-sangat ke hadrat Illahi atas segala nikmat yang telah diberikan..Setelah lama berhempas pulas akhirnya berjaya menghantar tesis yang telah siap dijilid pada 31 Januari 2012.. Alhamdulillah..

Dan ini ialah entri khas yang ditujukan buat mereka-mereka yang sangat bermakna dalam hidup ini. Dalam tesis yang dihantar ada satu ruangan dedikasi dan penghargaan tapi disebabkan ruangan itu tersangatlah terhad untuk menyebut satu-satu nama, maka terwujudlah entri ini. Walau hanya satu entri kosong tapi ini sahaja yang mampu dibuat untuk menghargai kamu-kamu yang sangat bermakna..

Terima kasih setulus-tulusnya buat Cik Puan Mama yang kasih sayangnya tersebar dimana-mana. Terima kasih kerana membesarkan, mendidik, mendoakan diri ini sehingga menjadi saya yang hari ini. Tiada benda yang dapat dibandingkan dengan segala pengorbanan Cik Puan Mama membesarkan 5 orang anak perempuan yang bermacam-macam perangai dengan satu-satunya anak lelaki yang perangainya pun sama je(sob sob..nak balik rumah)..Juga buat encik Ayah.

Buat saudara-saudara seibu seayahku..Kakak, Kekja, Gmah, Abang dan Adik yang tak kedekut membantu menampung kehidupanku yang papa kedana(duit baru masuk dah habis sem)..Waluapun selalu je bagaduh kan222...Biasalah..air dicincang takkan putus(cewah).

Sahabat-sahabatku membesar dengan pengalaman pertama berada di asrama. Lima tahun hidup dengan korang. Seronok sangat-sangat..Kenal korang, kawan, gaduh, baik semula, gaduh lagi, langgar peraturan(langgar ea? Tak kan..hehe)..Maya(yang dah jadi isteri orang), Zaty(cik Doktor yg bakal ikut jejak Maya), Tikah, Kim, Syu, Mizah, Rina..Rindu sangat-sangat dengan korang. Juga buat SMSLians yg lain(batch 2001-2005)

Sahabat-sahabat sematrik..(06/08)..Lama saya di matrik. Orang bertukar saya masih disitu. Tapi sebab itulah berjumpa dengan orang-orang istimewa, Kak Long Azma, Maziah, Amani, Jama yang ayu, Daa..Korang yang banyak mengajar saya erti hidup ni. Juga teristimewa buat Umi dan Ayah Man sekeluarga yang suka menjamu kami makan, En Mishad dan Mak Cik Mas yang seperti ibu sendiri(saya balik nanti saya pg rumah Cik Mas..kena mask sedap2 ye)

Teman-teman sekelas GMM UTM, selalu lepak sama-sama Ayien(terima kasih sangat-sangat sebab bantu PSM ), Fana dan Zurai(Korang pun sangat banyak bantu), Sarah, Aina, Irah, Jini, Riz, Heina (Bilalah dapat main masak-masak dengan korang lagi..sob222)

Budak-budak SCV yang sporting sangat, Kak Husna(x-rumet), Jojo, Yaya, Ieqa, Cikwa, Cikyah(Bakal pengantin baru), Kak Una, Jawahir, Intan, Fatin, Liyana, Miza, Zaid, Akmal, Alan, Khidhir(semoga cepat sembuh), Apis, Hazmi, Naim, Adwa, Ijan(terima kasih pinjamkan laptop untuk burn CD), Pali(terima kasih pinjamkan motor waktu terdesak dah)..Korang-koranglah yang menceriakan hidup sepanjang tiga tahun setengah dekat UTM ni..Jumpa kat kenduri Cikyah nanti ye. Trip last kita ramai-ramai.

Sahabat-sahabat seperjuangan yang banyak telah kita lalui bersama, Line7, Misteri.dan lain-lain. Korang-koranglah yang jatuh dan bangun bersama saya, juga buat kak Haslina(melaui akak saya menjadi saya yang hari ini)..Alhamdulillah. Ci Paw(x-rumet yang banyak meninggalkan harta benda dia dalam bilik tu).

Buat Cikgu-cikgu sekolah, Pensyarah-pensyarah matrik, Pensyarah-pensyarah di seluruh UTM yang pernah mencurahkan ilmu(secara formal atau tak formal), Terima kasih banyak-banyak..Khas buat Encik Penyelia Prof Dr Ghazali Sulong yang membimbing sehingga terhasilnya buku merah itu..

Buat mereka yang terlibat secara langsung dengan PSM saya, En-en Examiner dan Puan-puan Examiner yang banyak memberi saya peluang memperbaiki semua kesalahan, Dr Habib yang baik hati membantu selesaikan masalah walaupun tak kenal kitorang.

Mereka yang juga terlibat secara langsung dengan PSM saya, Ayien(sangat banyak membantu), Zurai(kereta ko sangat banyak jasanya), Fana dan Dian(Teman jalan-jalan cari daun), Fatihah(Bagi pinjam kamera), Asmaq(teman jalan-jalan cari daun dan bagi pinjam kamera), Pali(Bagi pinjam motor), Ijan(Bagi pinjam Laptop untuk burn CD), Maya(yang kenalkan dengan Dr Habib).

Yang mengenali saya luar dan dalam, yang banyak mendengar cerita saya, yang sentiasa memberi semangat kepada saya, Nanad. Semoga persahabatan ini tiada akhirnya.

Akhir sekali buat yang mungkin tidak tersebut namanya disini..minta maaf sangat-sangat. Ini yang mampu saya lakukan.

Jasa kalian sangat lah banyak tidak termampu saya membalasnya. Semoga Allah membalas segala kebaikan yang telah diberikan.. Juga buat teman-teman yang saya kenali atau tidak yang pernah mendoakan saya secara senyap..semoga segala kebaikan doa kalian pulang kepada kalian semula..

Dan disini pengakhirannya cerita tentang PSM yang pernah saya janjikan. Alhamdulillah..Semoga Allah merahmati kalian semua. InsyaAllah..


Inilah Hasilnya...Alhamdulillah

small note: Anggaplah tulisan ini berada dalam ruangan dedikasi buku merah itu.


No comments:

Post a Comment