Tuesday, March 20, 2012

Hidup macam Puzzle

Bismillahirrahmanirraim...

Pesanan terbaik dari seorang sahabat terbaik:

"..Bagi semua hati dekat Allah, insyaAllah Dia bagi kepada yang memiliki setelah Allah dan Rasul.."

Apa yang hadir dalam minda saat menerima seuntai mesej dari insan bergelar sahabat:

Saat aku melupakan sahabat, Allah masih hadirkan diriku dalam hatinya, tatkala rinduku bukan padanya, Allah hadirkan rindu dari dia padaku. Semoga yang terbaik buat sahabat yang sentiasa bersama saat aku rebah dan saat aku ketawa..

Mesej dari dia bergelar sahabat:

"..Tatkala hati teringat sahabat, terfikir diminda adakah aku juga ada dalam hatinya, tatkala hati rindukan sahabat, terfikir diminda adakah aku juga dirindui, tatkala aku teringat sahabat, adakah dia dalam keadaan sihat, mengapa rindu benar aku padanya, moga doaku diterima agar aku takkan kehilangan sahabat sepertinya..sahabat itu pastinya dirimu ukhti..."

Sebaris kata-kata bagi yang memahami:

"Hari tu main puzzle, lepas tu ada part yang hilang. banyak! tapi sekarang dah jumpa semula. Dan puzzle tu dah kembali sempurna. ALhamdulillah.."




No comments:

Post a Comment