Wednesday, January 26, 2011

Bertemu Kekasih Hati

Bismillahirrahmanirrahim…

Hari ini aku terserempak dengan satu blog semasa tengah blogwalking. Sebenarnya terserempak beberapa hari yang lalu. Cuma tak berkesempatan untuk explore habis blog tersebut maka aku hanya bookmark blog tersebut supaya aku dapat datang lagi lain kali. Dan hari ini aku melangkah sekali lagi meluangkan sedikit masa untuk mencari sesuatu dalam blog INI.

Blog ini kepunyaan arwah Mas Afzal yang telah kembali bertemu Penciptanya pada 18 December 2010… Tersentuh hatiku membaca blog ini. Berkisar tentang penyakitnya..Redha, kuat dan tabahnya beliau menerima ujian Allah keatas dirinya..Berikhtiar… Namun Allah lebih sayangkan arwah dan menjemput beliau kembali bertemuNya.

Terharu aku melihat di saat hujung usia beliau, dengan alat bantuan pernafasan, beliau masih mampu tunduk solat kepada Allah di atas katilnay di Hospital Ampang.. Subhanallah..

Pertama kali aku bertemu dengan saudara ini semasa membaca coretan adik Sharifah Hani Yasmin Syed Abdullah al-Idrus dalam blog Ustaz Hasrizal. Tetapi tidak berkesempatan mengunjungi teratak beliau. Dan kali kedua juga di blog Ustaz Hasrizal sekali lagi bertemu denagn nama ini juga mendapat alamatnya..maka aku memanjangkan langkah kesana… Blog ini akan kubaca satu persatu isinya InsyaAllah..

Diriku, jasadku tidak mengenali beliau tetapi hatiku, jiwaku seakan mengenalinya kerana dia saudaraku, saudara seIslamku..Semoga Allah merahmati beliau dan menempatkannya di kalangan orang-orang yang soleh. Al-Fatihah..

nota: sekali lagi terkenangkan sahabat-sahabatku yang telah pergi
  • Mohd Kamal(SMSL)
Mereka semua telah bertemu Kekasih hati. Akan tiba giliran kita...

Perasaan terbaik adalah bila kita menangis keranaNya dan menangis kerana mereka yang mengingatkan kita kepadaNya..

2 comments:

  1. Allah...kawan akak pernah sebut nama dia sekali dengan nama akak dalam blog kawan tu...baru akak tau...

    ReplyDelete
  2. sedih kak..
    saya sedang baca entri dia satu2..
    Doakan arwah..

    ReplyDelete