Tuesday, February 22, 2011

Berakhir Laungan PRK

Bismillahirrahmanirrahim…



Tahniah dan takziah di ucapakan kepada YB-YB yang telah berjaya mengisi kekosongan kerusi Majlis Perwakilan Mahasiswa UTM bagi sesi 2011-2012. Tidak kira sama ada YB daripada Pro-Mahasiswa ataupun daripada Evolusi. Ingatlah janji-janji yang anda taburkan semasa berkempen. Sesungguhnya tanggungjawab dan amanah yang diberikan kepada anda perlu dilaksanakan sepenuhnya dan bakal di persoalkan kelak jika anda tidak menunaikan janji-janji anda.

Sedikit berkisar tentang hari pengundian semalam. Mengikut statistik yang dikeluarkan malam tadi sejumlah 80% ++ (x sempat nak tangkap berapa jumlah sebenar) mahasiswa keluar mengundi. Seawal jam 9.00 malam, usai sahaja menunaikan solat Isya’ secara berjamaah, mahasiswa mula membanjiri Dewan Sultan Iskandar UTM(DSI) untuk mendengar pengumuman wakil-wakil mahasiswa yang bakal mengisi kerusi-kerusi Majlis Perwakilan Mahasiswa.

Undian tertinggi milik Naimah wakil daripada evolusi dan dikuti oleh Ayu Ngadimin wakil Pro –Mahasiswa. Bagi UTM IC calon-calon menang tanpa bertanding kerana hanya lima orang calon dinamakan untuk menduduki lima kerusi.

Di akhir majlis, usai sahaja TNC membuat penguguman, pengerusi Pro-Mahasiswa UTM ,Leftenen Muda Ku Abd Muhyi Ku Abd Hamid yang juga merupakan mantan ahli Majlis Perwakilan Mahasiswa UTM 2010-2011 membuat sedikit ucapan di hadapan penyokong dan perwakilan Pro-Mahasiswa. Dalam ucapannya, beliau meminta YB-YB meneruskan legasi Pro-Mahasiswa dalam Majlis Perwakilan Mahasiswa dan menonjolkan akhlak yang baik. Pro-Mahasiswa juga menuntut keadilan supaya tidak ada pembuangan kolej, pembuangan JKM atau pembuangan PALAPES selepas berakhirnya minggu pilihanraya kampus ini.

Dewan digegarkan dengan laungan doa Wehdah yang padu oleh Pro-mahasiswa dan diakhiri dengan doa penutup sebelum mahasiswa bersurai ke kolej kediaman masing-masing. Diharapkan YB-YB yang menduduki kerusi Majlis Perwakilan Mahasiswa ini dapat menunaikan tanggungjawab mereka dengan sepenuh hati dan bekerjasama tanpa mengira sama ada mereka itu Pro-mahasiswa ataupun Evolusi dalam menjaga kebajikan mahasiswa seterusnya memartabatkan nama UTM di persada antarabangsa.

Nota: Nama ahli Majlis Perwakilan Mahasiswa 2011-2012 yang berjaya akan di publishkan kemudian insyaAllah..

No comments:

Post a Comment