Tuesday, February 15, 2011

MESTI BACA!!!

Bismillahirrahmanirrahim…

Menyahut seruan Kak Sunah. Jom kempen ramai-ramai.



14 Febuari semakin hampir. Mesti ramai yang tahu ada apa dengan 14 Feb. Yang tak tahu, lebih baik tak payah tahu. Yang tahu jangan pula buat-buat tak tahu sejarah Valentine ni lalu dengan selamba menyambutnya tanpa sebarang perasaan bersalah. Malah seronok untuk mempromosikan hari ni kepada kawan-kawan yang lain. Valentine Day. Banyak versi di sebalik hari Valentine ni. Tapi walaupun macam-macam versi, pokok ceritanya tetap sama. Hari memperingati Saint Valentine, seorang paderi Rom. Kalau nak baca sejarah lebih lanjut boleh cek sini. Banyak lagi sumber. Tanya je dekat Pak Cik Google mesti dia ada jawapan beribu-ribu.

“Valentine tu hari kasih-sayanglah. Salah ke nak sambut? Bukan sambut dengan boyfriend ke, dengan girlfriend ke. Saya sambut dengan mak, dengan ayah, dengan adik beradik, dengan suami, dengan isteri, dengan Tok Wan, dengan opah, dengan kawan-kawan….” Timbul soalan-soalan yang macam-macam demi nak sambut jugak Valentine tu. Mari saya tolong jawab.

“Erk? Awak sayang mak awak, ayah awak, adik beradik awak, suami, isteri, tokwan awak segala sehari je ke setahun? Saya tak. Hari-hari saya sayang mak saya. Hari-hari saya sayang ayah saya. Hari-hari saya sayang adik beradik saya. Hari-hari saya sayang atuk nenek saya. Hari-hari saya sayang semua orang. Awak? Takkan sehari je?” Hehe..Sape nak bantah lagi?

3 comments: