Thursday, February 3, 2011

Carca Marba

Bismillahirrahmanirrahim...

Kenapa carca marba? Sebab tak tahu nak tulis apa. Baik tak payah tulis, buang masa kata orang. Tapi nak tulis juga. Cuma nak share macam-macam benda sebab tu jadi carca marba.

Gambar ni di ambil masa outing ke Melaka dengan grup ko-Q fotografi

Esok berangkat ke Melaka bersama sahabat-sahabat sekelas dan sahabat-sahabat yang 'intern' sekali. Menjejak kembali 'sejarah' itu. Sejarah yang tercipta di kota Melaka tanak kelahiranku. Harap-harap la tak ada orang Melaka yang cam muka selepas peristiwa bersejarah di sekitar Bandar Hilir. hehe..hanya yang merasa memahaminya...

Menghitung masa, detik demi detik...


Header yang berjaya dihasilkan semasa bosan

Hari ni masa terasa sangat lambat berjalan. Kebosanan yang tahap tak tahu nak kata apa masa duduk dalam office. Mungkin sebab esok cuti jadi semangat kerja dah tak ada. Maka kebosanan yang melampau ditambah sakit kepala menghadap coding menyebabkan aku berjaya menghasilkan header baru dia atas. Comel kan. Tak apa kalau orang tak suka. Minta maaf boss. Lain kali saya kerja elok-elok. tak buat lagi..


A part of bunga api. Gambar ihsan pak cik Google.

Malam ni dengar bunyi bunga api berdentum-dentum di ruang udara sekitar UTM ni. Keliling UTM bunga api berlumba-lumba nak naik. Happy Chinese New Year kepada rakan-rakan sekelas yang chinese. Rakan-rakan tak sekelas pun. Tak lupa pada Kiat, roomate yang sporting masa kat matrik dulu.

Semoga cepat sembuh kepada Azrini aka jinie yang baru lepas accident dan dapat mc sebulan. Baru tau hari ni jugak. Berhati-hati kepada pengguna jalan raya terutamanya yang bawa motor. Sekarang musim hujan maka jalan adalah licin.


Revolusi Mesir..

Semoga saudara-saudaraku yang berada di Bumi Mesir pula sentiasa selamat dan dalam perlindungan Allah. Sentiasa mengikuti perkembangan mereka di Krisis Mesir. Semoga perjuangan mereka berhasil. Semoga Islam tertegak di seluruh muka bumi ni. Semoga lahir jiwa Muhammad Al-Fateh atau jiwa Salahuddin Al-Ayubi juga jiwa Zainab Al-Ghazali di zaman ini.

Itu sajalah coretan carca marba pada hari ini. InsyaAllah akan datang tak carca marba lagi dah. Semoga segala urusan dipermudahkan...

No comments:

Post a Comment