Wednesday, October 8, 2008

teman perjuanganku telah pergi...

Bila masuk kat blog http://sitiaisyahbakri08.blogspot.com/ aku pun rasa terpanggil nak tulis sesuatu pasal arwah. Tahun 2006, kat surau al-irfaan, time tu nak solat magrib kalau tak silap. Aku slalu pegi surau ngan nanad(nad kecik). Pastu terjumpalah ngan sorang sahabat ne. tengok dia sorang2, aku tegola.. pastu beliau pun memperkenalkan diri dengan nama aisyah. pastu cakap dah dua tahun kat situ. aku pun cakap "owh, kakak la ni", pastu die cakap "takdalah,saya lahir taun 88" kat situlah bermulanya perkenalan aku ngan sahabat ne. kalau solat kat surau mesti jumpa ngan die. aktiviti pun die rajin join.. aku gik tau ngan nanad, nanad pun jadik kawan die gak. lepas matrik,die sambung stady kat ums ngan nanad. nanad slalu cter pasal die. memang orangnya baik sangat. tak pernah nak sakitkan hati orang.


sampailah satu hari,waktu tu aku baru balik beraya dari kampung, tengah ym ngan amani, die cakap ko kenal aisyah x? die accident,kritikal. aku pikir2 aisyah yang mana ni erk??? amani cakap zai @ iman yang gik tau kat die. terus ym nagn iman gak. iman cakap, ko kenal tak?? puas aku pikir tapi tak ingat yang mana satu. tiba2 nanad msg,aisyah accident,kritikal. kasi doa dia ya. Ya Allah, time tu baru aku tepikir pasal aisyah yang pernah aku kenali ne.. malam tue dapat msg lagi die dah stabil.. lega sikit perasaanku time tue. tapi, sebelum subuh pagi esoknya,nanad msg lagi, aisyah dah meninggal. innalillah.. aku tak balas pun msg nanad, tak tau nak cakap apa.

sampai petang tue baru aku tanya, nanad cita suma. aku cakap ngan nanad, jangan nangis, cian kat arwah, terseksa nanti dia. tapi hakikatnya, aku pun tak dapat nak tahan. air mata ne laju jak turun.. terasa sangat kehilangannya... nanad cita satu persatu kat aku.. pastu nanad cakap pasal blog tue. aku pegila tengok.. lagi la aku tak dapat nak tahan.. hilang sorang teman perjuangan.. perjuangan aku ngan arwah sama jak sebenarnya.. dia pernah lalui apa yang aku lalui.. dia salah seorang yang menguatkan semangat aku nak sambung stadi sebenarnya...

Allah lagi sayang kat arwah. kita yang hidup ne banyak2 doa kat arwah.. dan teruskan perjuangan yang arwah tinggalkan.. perjuangan ne tak pernah selesai...
Al-Fatihah...

1 comment:

  1. ya ALLAH, jadikan hati kami ini redha atas pemergian sahabat kami dan kau berikanlah kekuatan untuk kami meneruskan perjuangan ini bersama sahabat2 yang lain, ya ALLAH, kau tahu bahawa hati ini telah bersatu memikul beban dakwah-Mu, maka eratkanlah ikatannya.. Aminn... (nanad)

    ReplyDelete